Sport

Co zrobić, gdy plan treningowy nie przynosi rezultatów?

Co zrobić, gdy plan treningowy nie przynosi rezultatów?
Oceń

Wiele osób, które zdecydowały się na konkretny plan treningowy, po pewnym czasie zniechęca się do niego. Większość planów treningowych ma działać przez trzy do sześciu miesięcy. Po tym okresie należy zmienić nasz plan ćwiczeń na inny.

Jednak wiele osób traci zapał do ćwiczeń wykonywanych według określonego schematu, o wiele wcześniej niż po trzech miesiącach. Największe postępy zawsze widać na początku. Nie załamuj się, więc gdy efekty treningu po zmniejszą się po dwóch miesiącach. Progres najbardziej widoczny jest na początku, ale najlepsze efekty pracy widać po kilku latach.

Gdy dojdziesz do pewnego etapu, w którym się zatrzymasz, nie odpuszczaj od razu i nie poszukuj innego planu treningowego. Najpierw musisz spróbować pokonać próg, który cię zatrzymał. Musisz podjąć kilka prób, aby pokonać kryzys. Dopiero gdy podejmiesz walkę i zobaczysz, że nie ma żadnych efektów, zmień swój plan treningowy.
Tyczy się to wszystkich osób. Nieważne czy się odchudzamy, czy budujemy umięśnioną sylwetkę, rzeźbimy łydki. Nasze mięśnie z czasem przyzwyczajają się do określonych ćwiczeń, jakie wykonujemy. Wtedy warto zaskoczyć je, zupełnie inną paletą ćwiczeń. Warto, też położyć nacisk na ćwiczenia rozwijające tą partię mięśni, które najwolniej się rozwijały podczas poprzedniego planu treningowego.